Hallo allemaal

Laat ons even voorstellen aan iedereen
Ik ben mama conny en ben een fulltime-mama van drie autistisch kindjes
Jonas,Jens en jelle
Jens en jelle zijn een 1 eigen tweeling van 6 jaar oud
Jonas is 8 jaar.

Ze hebben jammergenoeg alledrie autisme type 2
De tweeling vraagt enrom veel energie, aandacht, structuur

Het enige dat wij vragen is wederzijds respect als je hier komt

alvast bedankt voor je bezoekje en laat gerust iets na

maandag 1 november 2010

rapport jens

Sociaal emotionele ontwikkeling
Jens is ongelooflijk rustigi n klas. Weinig uitbarstingen voorgehad tijdens de eerste periode: flink zo
In de klas zoekt jens eerder de rustige kinderen op
Hij kent de klasregels en leeft die flink na
Jens helpt graag, het takenbord geeft hem verantwoordelijkheid, hij gaat hier goed mee om
 
Leren leren
Jens is gemotiveerd om te werken, hij komt steeds spontaan als hij geroepen word
Individuele begeleiding is wel noodzakelijk. tijdens het werken in de individuele werktafel, maakt hij 4 taakjes, hij blijft zitten, maar hij heeft wel alles gehoord wat er in de klas gebeurd
 
Communicatie en taal
De luisterhouding kan beter, jens is gemakkelijk afgeleid
zijn naam zeggen is al voldoende om zijn aandacht terug bij de activiteit te halen
Jens vertelt niet graag iets over thuis
Als hijd it wel wil doen moeten er richtvragen gesteld worden
Aan de uitspraak moet ook nog gewerkt worden
Jens 'leest' de namen van de kinderen en kan op die manier de schriftjes uitdelen Goed zo
Hij kijkt hiervoor steeds naar de eerste letter zoals we het geleerd hebben
Dit schooljaar word ook sterk gewerkt aan de schrijfvoorwaarden, hij is gemotiveerd om zijn naam te schrijven
 
Functioneel rekenen
De getallenrij opzeggen als een versje lukt vlot, maar jens kan een aantal voorwerpen niet correct tellen met aanwijzen
We oefenen tot 5
Ook cijfers herkennen is moeilijk, het visueel geheugen is hier belangrijk bij
Kleuren benoemen zorgt nog steeds voor twijfel bij jens
 
Wereldorrientatie
Jens beleeft de thema's goed, dit werkt motiverend om bij te leren
De dagen van de week leert jens stap voor stap
Hij kan de week opzeggen als een versje, maar afzondelrijk benoemen aan de hand van picto's vraagt de nodige herhaling, iedere morgen oefenen we dit
Jens doet zijn best om heel wat dingen zefl te doen: flink
Hij is vrij zelfstandig
Ook tijdens de zwemlessen kleedt hij zich bijna volledig zelf om
goede voorutigang ten opzichte van vorig schooljaar
 
Motorische ontwikkeling en lichamelijke opvoeding
Jens is een sportieve leerling
Hij is elke les gemotiveerd
De meeste vaardigheden verlopen op een goede manier
Hij leert drijven met een plankje en een gordel in het instructiebad
 
Muzische vorming
muziek: Jens doet goed mee, maar kan koppig uit de hoek komen als hij niet als eerste aan de beurt komt of dat hij een ander muziekinstrument heeft gekregen
beeld: Jens zet zich goed in maar moet opletten naar netheid en nauwkeurigheid toe
 
EXTRA BEGELEIDING
KINE:jens werkt zeer goed mee in de kine, hij verstaat de opdrachten en voert ze zo goed mogelijk uit. HIj is zeer rustig en kan goed op zijn beurt wachten
LOGO Het vormen van correcte zinnetjes word verder ingeoefend. De woordenschat word verder uitgebreid en de kennis van de voorzetels word toegepast ind e zinnetjes. De begrippen voor voorbereidend rekenen komen ook aan bod. De correcte uitspraak van de S word verder ingeoefend, jens doet goed zijn best
ERGO:We werken nu vooral aan de motorische schrijfvoorwaarden (oa potloodgreep, goede schrijfhouding, verschillende schrijfbewegingen, vloeiende lijnvoering, ooghandcoordinatie op papier)
Jens werkt heel goed mee en houd rekeing met de instructies
Hij probeert tijdens de oefeningen een goede zithouding aan te nemen en geconcentreerd te werken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

we zijn blij met een leuk berichtje