Sociaal emotionele ontwikkeling Jelle is een zeer lieve en behulpzame jongen. Maar hij moet leren wanneer hij de juf mag helpen en wanneer niet. Daarom hebben we dit opgenomen bij de zorgvragen Het koppig gedrag van jelle is de ene dag beter dan de andere dag, maar er zit positieve evolutie in. De basisgevoelens kent jelle, alleen bij bang zijn maakt hij soms nog fouten Leren leren Jelle kan behoorlijk wat taakjes aan, maar hij is nog altijd ongelooflijk snel afgeleid door wat er rond hem gebeurd. Hij hoort alles en ziet alles Hij moet nog zeer veel op de picto gewezen worden om te blijven zitten Communicatie en taal Jelle kan aandachtig luisteren naar een verhaal, maar als hij geen zin heeft die dag dan gaat het helemaal mis. Jelle spreekt in de klas zeer luid, hiervoor gebruiken we nu een picto waarmee we aantonen dat hij stiller en rustiger moet spreken. Dit lijkt een goed effect te hebben. De articulatie van jelle is goed geevolueerd en hij maakt nu meer en meer gebruik van 3 woordszin De potloodgreep van jelle is ook veel verbeterd We werken nu rond de schrijfvoorwaarden Maar jelle heeft het nog niet onder controle Functioneel rekenen Bij het opzeggen van de getalrij tot 10 maakt jelle weinig tot geen fouten meer BRAVO We hebben gewerkt rond de begrippen licht en donker, op, naast en onder en die zijn gekend Nu gaan we werken rond meer en mnder Wereldorrientatie Jelle zijn zelfredzaamheid tijdens het zwemmen blijft op hetzelfde punt Hij moet leren dat hij een aantal dingen zelfstandig moet doen en dat hij ook moet verder doen Daarom hebben we dit ook opgenomen als zorgvraag Tijdens het hoekenwerk kiest jelle voor verschillende hoeken wat zeer goed is We werken nu ook met de time timer om de tijd dat hij in het hoekje moet blijven aan te duiden HIj gaat hier goed mee om, al komt hij graag naar de juf om te kijken wat zij aan het doen is Motorische ontwikkeling en lichamelijke opvoeding Jelle werkt goed mee tijdens de sportlessen Jelle is zeer hulpvaardig Jelle voert de oefeningen goed uit Jelle begrijpt de oefeningen na een verbale uitleg Hij krijgt zwemles in het instructiebad Muzische vorming muziek: jelle doet goed mee vooral met de instrumenten en eht bewegen op muziek beeld: Jelle geniet van de crea opdrachten en zet zich goed in EXTRA BEGELEIDING KINE:Jelle werkt goed mee tijdens de kine, hij probeert de opdrachten uit te voeren, heeft het soms moelijk om op zijn beurt te wachten LOGO Jelle volgt logo om zinsbouw en woordsoorten verder uit te breiden, ook word er pittige spraak aangeleerd Op de stoel blijven zitten is nog moielijk maar jelle zet zich goed in tijdens de therapie ERGO:We werken dit jaar aan de schrijfvoorwaarden Vooral de motorische basisvaardigheden worden geoefend: de potloodgreep, ooghandcoordinatie op papier, vloeiende schrijfbewegingen en een goede zithouding jelle werkt mee maar is zeer vlug afgeleid | |
|
Hallo allemaal
Laat ons even voorstellen aan iedereen
Ik ben mama conny en ben een fulltime-mama van drie autistisch kindjes
Jonas,Jens en jelle
Jens en jelle zijn een 1 eigen tweeling van 6 jaar oud
Jonas is 8 jaar.
Ze hebben jammergenoeg alledrie autisme type 2
De tweeling vraagt enrom veel energie, aandacht, structuur
Het enige dat wij vragen is wederzijds respect als je hier komt
alvast bedankt voor je bezoekje en laat gerust iets na
Ik ben mama conny en ben een fulltime-mama van drie autistisch kindjes
Jonas,Jens en jelle
Jens en jelle zijn een 1 eigen tweeling van 6 jaar oud
Jonas is 8 jaar.
Ze hebben jammergenoeg alledrie autisme type 2
De tweeling vraagt enrom veel energie, aandacht, structuur
Het enige dat wij vragen is wederzijds respect als je hier komt
alvast bedankt voor je bezoekje en laat gerust iets na
maandag 1 november 2010
rapport jelle
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
we zijn blij met een leuk berichtje